Siirry pääsisältöön

Kemptron OyTeho­elektroniikan niche-markkinan valloitukseen vahvan brändin avulla

Kemptron syntyi Kemppi Oy:n eriyttäessä tehoelektroniikan valmistuksen omaksi yhtiökseen muusta liiketoiminnastaan. Kemptronilla on taustallaan emoyhtiön historia ja teknologiaosaaminen, joka osaltaan tukee tuoretta yritystä oman paikkansa lunastamisessa tehoelektroniikan niche-markkinassa.

Kemptron tarvitsi strategisten tavoitteidensa tueksi brändi-identiteetin, jolla erottua markkinasta laadukkaasti ja mieleenpainuvasti heti lanseerauksesta lähtien. Uuden yrityksen identiteettityö on enemmän kuin visuaalinen ilme ja viestit – se auttaa yritystä, sen työntekijöitä ja asiakkaita ymmärtämään selkeästi ja syvällisesti yrityksen luonteen, merkityksen ja toimintatavan.

Ratkaisu

Lähtökohta työlle oli syvän ymmärryksen saavuttaminen Kemptronin liiketoiminnasta, sen mahdollisuuksista, haasteista ja lähtökohdista. Kyselyn, haastattelujen ja keskustelujen, pohjamateriaalien, kilpailijakartoituksen sekä konsernin brändikartoituksen avulla teimme kiteytykset Kemptronin viestinnällistä ja visuaalisesta identiteetistä.

Oivallus pääviestistä ja lupauksesta ”Focus on power electronics.” löytyi varhaisessa vaiheessa identiteettityötä. Kirkkaan ytimekäs viesti ei jätä epäselvyyksiä siitä, millä alalla Kemptron toimii, ja mihin keskittymällä he luovat parhaan arvon asiakkaalleen. Kemptronille luotu äänensävyohjeistus tukee pääviestiä ja auttaa identiteetin välittämisessä kohderyhmille selkeällä ja erottuvalla tavalla.

Visuaalisen identiteetin ydinidea löytyi puolestaan elektroniikasta tutusta juotosliitoksesta. The Trace -nimellä kulkeva elementti yhdistää brändi-ilmeen Kemptronin toimialaan sekä tarjoaa monikäyttöisen pohjan visuaaliseen viestimiseen.

Hanketta edistettiin läheisessä keskusteluyhteydessä asiakkaan kanssa, ja asiakkaalta saadut pohjamateriaalit olivat suureksi avuksi taustatyön tekemisessä.

Mitä teimme

  • Brändi-identiteetin viestinnällinen ja visuaalinen määrittely ja kiteytys:
    • Pääviesti ja tagline
    • USP
    • Äänensävyohjeistus
    • Brändikuvat
    • Värimäärittelyt
    • Fontit
  • Verkkosivusisällöt
  • Mallipohjat yrityksen käyttöön
  • Sosiaalisen median profiilit ja lanseerausmateriaalit

Yhteistyö oli koko projektin ajan sujuvaa ja asiakaslähtöistä ja lopputuloksena syntyi hyvin yritystämme kuvaava ammattimainen ja nykyaikainen brändi-ilme

Teimme yhteistyötä mainostoimisto ILMEen kanssa luodessamme Kemptron Oy:n brändi-identiteetin visuaalisen ja viestinnällisen määrittelyn, verkkosivujemme sisällön sekä sosiaalisen median profiilit ja lanseerauksen. Yhteistyö oli koko projektin ajan sujuvaa ja asiakaslähtöistä ja lopputuloksena syntyi hyvin yritystämme kuvaava ammattimainen ja nykyaikainen brändi-ilme.

Petri Suikkanen, CEO, Kemptron

Kemptronin brändi-identiteetin rakennus ja lanseerausmateriaalien työstö oli mielenkiintoinen ja tiimivetoinen projekti, jossa yhteen hiileen puhaltaminen oli avain upeaan lopputulokseen. Työskentely yhdessä Kemptronin tiimin ja verkkokumppani Ionan kanssa oli sujuvaa, ja ripeä aikataulu tarjosi mielekästä haastetta projektin johtamiseen ja organisointiin ILMEen päässä.

— Miia Rantalainen, Asiakkuuspäällikkö, ILME

Kemptron

Kemptron on vaativan tehoelektroniikan valmistuspalveluita tarjoava yritys. Vuonna 2024 perustettu Kemptron hyödyntää alan viimeisintä teknologiaa ja valmistaa asiakkailleen räätälöityjä tehoelektroniikan piirikortteja, muuntajia, moduuleita ja kuristimia suurtehokäyttökohteisiin. Kemppi Oy -konsernin yli 50 vuoden kokemus ja asiantuntijuus takanaan Kemptron tarjoaa luotettavaa kumppanuutta ja ratkaisuja, joiden avulla mahdollistetaan vihreä siirtymä ja sähköistyminen.