Siirry pääsisältöön

Naapurin puolesta kyselen

YH KoditSisältö­markkinointi levittää tietoa – eikä jätä kylmäksi

Tärkeiden tietojen oikea-aikainen ja houkutteleva levittäminen eri kohderyhmille on välillä haastavaa. YH Kodit ja ILME keksivät ratkaisuksi rakentaa sisältömarkkinointikokonaisuuden, joka sisälsi kolme tiivistä opasta sekä uusia kohderyhmiä tavoittelevan TikTok-sisältökokonaisuuden.

Haaste

Taloyhtiöremppa kolkuttelee ovella, nuori etsii ensimmäistä vuokra-asuntoaan tai vuokralaisen oikeudet sekä velvollisuudet tuntuvat hämmentäviltä – maailma on pullollaan tietoa, mutta joskus on haastavaa saada oikea tieto oikeille ihmisille. Tätä haastetta lähdettiin taklaamaan yhdessä YH Kotien kanssa sisältömarkkinointia hyödyntämällä.

Kaksiosaisessa projektissa loimme selkeitä, helppolukuisia ja mielenkiintoisia infopaketteja, jotka palvelisivat valittuja kohderyhmiä mahdollisimman tehokkaasti. Sen lisäksi valjastimme TikTokin käyttöön, jotta myös uudet kohderyhmät löytäisivät luodut sisällöt.

Ratkaisu

Aloitimme projektin suunnittelemalla ensin isoa kuvaa yhdessä asiakkaan kanssa: mitkä oppaiden tavoitteet olivat ja mitä niihin haluttiin sisällyttää? Sisältöteemojen kirkastuttua teimme oppaisiin sisältösuunnitelmat ja yhtenäisen tunnistettavan konseptin, joita lähdimme opas kerrallaan toteuttamaan.

Jokaista opasta varten haastattelimme YH Kotien eri asiantuntijoita. Saimme talon sisäisen osaamisen kuuluviin ja sitoutettua projektiin ihmisiä myös markkinoinnin ulkopuolelta. Oppaisiin luotiin yhtenäinen tone of voice, joka tuki YH Kotien olemassa olevaa äänensävyä. Taitossa panostettiin oppaiden mobiilioptimointiin. Halusimme, että painavaa asiaa sisältävät lukupaketit ovat helposti saavutettavissa missä ja millä laitteella tahansa.

Oppaiden laajaa sisältöä oli helppo markkinoida eri kanavissa. Valitsimme tärkeimmät teemat, joiden ympärille suunnittelimme TikTokiin sopivia sisältökonsepteja ja kokonaisuuksia. Halusimme luoda hauskoja, kevyitä ja alustaan sopivia sisältöjä, joita asiakkaan on helppo toteuttaa myös itse. Sisältöjen tavoitteena oli tehdä YH Kotien brändiä ja asiantuntemusta tunnetuksi erityisesti nuoremman kohderyhmän keskuudessa.

Mitä teimme

  • Oppaiden ja TikTok-videoiden konseptointi
  • Opaskohtaiset sisältö- ja taittosuunnitelmat
  • Oppaiden kokonaisvaltainen toteuttaminen: haastattelut, sisällöntuotto ja taitto
  • TikTok-videoiden käsikirjoitus, kuvaus ja toteuttaminen

Ilmeen tekijätiimi sai hyvin poimittua olennaiset asiat tietotulvasta

Ilmeen tekijätiimi sai hyvin poimittua olennaiset asiat tietotulvasta ja tehtyä asukasta puhuttelevaa sekä helposti ymmärrettävää tekstiä. Videot ovat hyvin käsikirjoitettuja, mutta silti helposti toteuttavissa, joten voimme myös itse jatkaa videosarjaa.

Tuire Mäenpää, Marketing Director, YH Kodit

YH Kodit

Tampereella ja Turussa toimiva YH Kodit tarjoaa vuokra-, omistus- ja asumisoikeusasuntoja mahdollistaen kohtuuhintaisen asumisen kasvukeskuksissa. YH Kotien kestävissä, laadukkaissa ja vastuullisissa kodeissa elää lähes 15 000 asukasta ja uusia koteja rakentuu noin 500 vuosittain. Yrityksen missiona on tarjota koti hyvälle elämälle.